18 Ekim 2010 Pazartesi

BAYRAM


Genç adam 3 günlük bayram tatilinde bayramlaşmak için başka şehirde oturan babaannesini ziyarete gitmiştir. Huysuz ama bir o kadar tatlı olan babaanne torununu görünce hem sevinmiş hem de  her yaşlı gibi şikayet üstüne şikayet etmiştir.

ADAM: Babaanneciğim ver elini öpeyim, bayramın mübarek olsun.

BABAANNE: Öp bakalım yaramaz, sen bilir miydin el öpmesini?

ADAM: (elini öper)Aşk olsun babaanne ,üzülürüm bak.

BABAANNE: Yok evladım ben sana bişey demiyorum kurban olduğum.

ADAM:( Gülümser) He tamam ozaman!!

BABAANNE: Bütün suç o baban olacak mendeburda .

ADAM: Hayda!!

BABAANNE: Hayda yaa.Kaç kere getir çocukları ölmeden gün yüzüyle bir göreyim dedim.Nerdee bak kaç zaman oldu, bir gözüm toprakta diğeri de kataraktlı

ADAM: Ayy babaanne Allah korusun,sen daha neler görürsün maşallah.

BABAANNE: (Suratı düşer) Görsem neye yarar bi mürüvvet  göremedikten sonra. Bak Salih amcanların oğlu Serdar’a evlendi karısı da pek güzel maşallah.

ADAM: Ayy babaanne adam 45 yaşında ilk karısı geçen sene fazla botoks yaptırdığından konuşamaz hale geldiği için adam terk etti. İkinci karısı da 50 yaşında neresi güzel onun yapma Allah aşkına.Benden fazla bıyığı var o kadının,düğünde hangisi damat hangisi gelin ayırt edememişler herkes bilezikleri damada takmış.

BABAANNE: (Sinirlenir) Kim neye takmışsa takmış. Armudun sapı üzümün çöpü diye diye kaldınız bak. Ama yok yemezler, ben bulacağım sana şöyle helal süt emmişinden.

ADAM: Off babaanne off!!

BABAANNE: Off denmez babaanneye .Senin abin nerde bakayım hem?

ADAM: Ne abisi babaanne benim abim yok ki?

BABAANNE: Nasıl yokmuş,asıl sen olmayacaktın terbiyesiz.Ben o annene çok dedim oğlumun durumu yok doğurma bir tane nenize yetmiyor diye o annen var  ya dinlemedi beni…..

ADAM: Babaanne ama benim abim yok ki kardeşim var benim.

BABAANNE: Oğluuumm! Sen Kemal’in küçük oğlu Zafer değil misin?
ADAM: Of hayır babaanne.

BABAANNE: (Ters ters yabancı gibi bakar,bağırır) Kimsin seeeen??

ADAM: Tolga babaanne, Ali’ nin oğlu Tolga

BABAANNE: Tolgaaa ahh evladımmm!! (Gözlüğünü takar,kollarını açar,sarılır,dişsiz ağzıyla öpmeye çabalar) Pek severim ben seni,en sevdiğim torunum

ADAM: Bende seni çok seviyorum babaannem

BABAANNE: O saçların ne evladım, erkek adama hiç olur mu o saçlar? Bak Salih amcanların oğlu Serdar’a ne güzel saçları beyefendi adam gibi

ADAM: Babaanne ne buluyorsun şu Serdar abi de sen, sponsoru falan mı oldun adamın, övgü başına prim mi alıyorsun anlamadım gitti? O değil miydi saçları döküldüğü için şifacılara giden.Şifacı da bunu kandırdıydı da saç uzatma kremi diye pahalı tüy dökücü kremi verdi hani adamın adı o günden sonra dondurma Serdar kaldı.

BABAANNE: Sus bakiim. Bilmiş bilmiş konuşuyorsun.Bak adam miyendis (mühendis) çıktı dondurma mondurma .

ADAM: Bende reklamcıyım ama neden öyle söylüyorsun?

BABAANNE: Heh! tam kendine göre iş bulmuşsun. Reklam et dur bizi elaleme kepaze (cık cık cık)

ADAM: (Konuyu değiştirir) Ee babaanne sağlığın nasıl bakalım, keyfin iyi mi var mı bir yaramazlık?

BABAANNE: Geçen gün Raziyegillerin Emine’yle doktora gittik. Benim yine  siyatiğim azdı.Doktor ilaç yazdı.Kullanıyorum şimdi sabah 1 akşam 1 tok karnına.Daha iyiceyim yavrum.

ADAM: Oh iyi iyi!!

BABAANNE: (kısa sessizlikten sonra) Emine’ de sağolsun yardım etti,doktorla konuştu,ilaçlarımı içirdi.Pek bi hanım kız doğrusu.Senden bahsettim.

ADAM:Off babaanne yine mi başladık?

BABAANNE: Ne var bir görsen, karakız pek güzel. Dişlerinde gümüş var.

ADAM: Dişlerinde gümüş mü var?

BABAANNE: (Börek verme bahanesiyle küt diye kızı çağırır, kız gelir dişlerinde tel,gözünde kavanoz dibi gözlükler vardır,bakar güler böreği alır ve gider) Gördün mü bak nasıl güleryüzlü nasıl güzel.

ADAM: Hıı evet o kadar güleryüzlü ki gülünce 7 kollu jant kapağı gibi parlıyor.O gözlerini de kendi parlaması yüzünden bozmuş olacak.Babaanne uykum geldi benim nerde yatacağım ben??

BABAANNE: Babanın yatağında.

ADAM: Yuh! O yatak hala duruyor mu?

BABAANNE: Elbet ya rahmetli dedenle aldıydık o yatağı.Hadi sereyim de uyu sen.Ben dizilere bakacağım.Şu yılan Ferhunde ne yapacak bakalım? Boyu devrilesi çiyan.

ADAM: (Bu yeni bir tartışma konusudur ama genç adam uğraşamayacağı için yatağa doğru yolalır.Babaanne yatağı serer ve tv karşına geçer,bir müddet sessizlikten sonra.Genç adamın feryatları duyulur) Aaaaaaaaggghhhhh!!!! Babaanneeeeeee!! (yatak kırılmıştır ve yere yapışan bir adet torun feryadı koltukta tv karşısında uyuyan babaanneyi uyandıramaz.Zira babaanne kulaklıklarını çıkartmıştır)



                                             _____ SON____



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder